Meestgestelde vragen én het antwoord

Staat uw vraag hier niet tussen of twijfelt u?
Bel naar onze servicelijn, we helpen u graag verder!

Bij rode meldingen dient u onmiddelijk te stoppen.
Contacteer meteen Orfys via Assistance 0032(0)9 282 47 95. 

Contacteer Orfys Assistance via 0032(0)9 282 47 95. 
Stuur een foto van de melding naar info@orfys.be, dan bekijken we wat het probleem is en hoe we dit kunnen oplossen.

Afhankelijk van de foutmelding maken we een afspraken in een van de Orfys partner servicepunten om uw probleem op te lossen. Samen met u bekijken we waar en wanneer deze service kan uitgevoerd worden.

U krijgt een melding op uw dashboard. Gemiddeld is een onderhoud nodig rond de 30.000 à 40.000 kilometer. 

Krijgt u die melding? Bel Orfys Assistance op het nummer 0032(0)9 282 47 95. We maken dan een afspraak voor u in een van de Orfys partner servicepunten.

De locatie en het tijdstip van de afspraak is uiteraard in overleg met u. 

Heeft u een reservewiel?  

Dan kan u ofwel zelf de wielwissel uitvoeren, ofwel Orfys Assistance op het nummer 0032(0)9 282 47 95 contacteren. Zij begeleiden u verder.   

 

Geen reservewiel voor handen?  

Contacteer Orfys Assistance via 0032(0)9 282 47 95.  

Onze helpdesk zorgt dan dat een Orfyspartner u weer op weg helpt. Uw autoband wordt ter plekke hersteld of uw wagen wordt gesleept naar de dichtstbijzijnde bandencentrale uit ons netwerk. 

Contacteer Orfys Assistance op het nummer 0032(0)9 282 47 95. 
Naargelang de schade zal Orfys Assistance een externe firma aanstellen om de ruit van uw huurwagen op locatie te komen herstellen.  

Zijn er gewonden bij het ongeval? Contacteer 112 voor medische bijstand en de politie.  

 

Geen gewonden? Contacteer Orfys Assistance vóór u het aanrijdingsformulier invult. 

  • Vul het Europees aanrijdingsformulier ter plaatse in en laat dit ondertekenen door beide partijen.  
  • Het origineel (bovenste blad) is bestemd voor Orfys.  
  • Het 2de exemplaar is voor de andere partij. 
  • Neem foto’s van de situatie ter plaatse, de schade aan jouw voertuig en alle andere betrokken voertuigen.  
  • Mail de foto’s, het aanrijdingsformulier en indien van toepassing ook het pv-nummer naar info@orfys.be binnen de 24 uur na het ongeval.  

Is uw voertuig niet meer rijvaardig? Bel onmiddellijk Orfys Assistance! 

Via de boorddocumenten in uw auto kan u een QR-code vinden. Scan die code en krijg zo het verzekeringsbewijs digitaal.  

Een digitale versie hiervan is voldoende om wettelijk in orde te zijn. Uiteraard mag u ook een papieren versie van uw autoverzekeringsbewijs bewaren in de auto. Zo speelt u op veilig.  

Bij een ongeval: contacteer meteen Orfys Assistance op 0032(0)9 282 47 95 

Geen ongeval, maar gemerkt dat u geen formulier heeft?  

Download hier het aanrijdingsformulier: 

U kan een voertuig op drie manieren reserveren 

  • Telefonisch tijdens de kantooruren 
  • Per e-mail of via het contactformulier 
  • Kom langs in één van onze filialen tijdens de kantooruren 

LET WEL: Uw reservatie is enkel geldig bij voorleggen van een reservatiebevestiging. 

Graag een vlotte reservatie? Vermeld dan: 

  • Het type voertuig dat u wil huren 
  • Voor welke periode dat u het voertuig wil huren 
  • Het adres waar we het voertuig best leveren: op de site of bij de werknemer thuis 
  • Uw naam, adres, telefoonnummer, e-mail, rekeningnummer en btw-nummer 

Auto huren: wat is inbegrepen 

  • Gebruik van de wagen  
  • Omniumverzekering met vrijstelling  
  • Vrijstelling tot 2420 euro voor chauffeurs jonger dan 23 jaar 
  • Vrijstelling tot 1210 euro voor chauffeurs vanaf 23 jaar  
  • Bijstand 24/7 via Orfys Assistance 
  • Onderhoud van de wagen 
  • Slijtagekosten 

 

Wat zit o.a. nog niet in de prijs inbegrepen 

  • Installatie van winterbanden 
    • Als u dit wil, kunnen we dit voor u in orde brengen 
  • Brandstofkosten 
  • Marterschade 

Dat kan! Als het moet gaan wij sneller dan het licht! 

Contacteer de Orfys Assistancelijn via 0032(0)9 282 47 95. Een van onze medewerkers helpt u meteen verder. Een auto huren kan snel gaan! 

Een deel van uw wagenpark aankopen is volgens ons een goede zet. Grosso modo is het voor bedrijven interessant als 80% van hun vloot gekocht is, en 20% via autoverhuur gaat. 

 

Waarom? Door personeelswissels staan aangekochte auto’s soms stil. Door marktwijzigingen gaat de waarde van de auto’s naar beneden. Bij een gehuurde auto hoeft u zich daar geen zorgen over te maken.  

 

Een auto huren heeft tal van voordelen. Dankzij onze jonge rental cars zorgt u bovendien voor een positief bedrijfsimago! 

De minimale huurtermijn voor auto’s is 1 maand, maar dat kan ook langer natuurlijk. Bestelwagens kan u op een kortere termijn huren. Zelfs al voor één dag! Contacteer ons voor een voorstel op maat. 

Om u zo vlot mogelijk te kunnen helpen bij de afhaling van een voertuig, houdt u het best al volgende zaken klaar :

  • Geldig Belgisch rijbewijs met chip aanwezig (uitlezing via eid moet mogelijk zijn)
  • Geldige Belgische identiteitskaart
  • Visakaart of andere kredietkaart zodat wij de waarborg kunnen reserveren.
    • Opgelet : niet mogelijk om waarborg te betalen via bancontact of cash

Om een voertuig te huren dient u minimum 18 jaar oud te zijn en in het bezit van een geldig rijbewijs.

Bij ons staat één dag gelijk aan één kalenderdag, dus van ’s morgens tot ’s avonds.

Enkele voorbeelden:
Afhaling op maandagochtend voor één dag huur betekent dat de wagen voor dinsdagochtend 6u terug bij ons moet zijn. Voor wagens die later aankomen, wordt een dag extra aangerekend. Afhaling op maandagnamiddag voor één dag huur betekent terug voor 6u op dinsdagochtend.

Reservatie voor een halve dag zijn niet mogelijk

Onze huurdagen starten elke dag vanaf 8u en eindigen om 23.30u. De klant kan het voertuig de dag voordien

afhalen tussen 16u en 17.30u (indien vrij op dat ogenblik). Bij een verhuur op zondag, kan u het voertuig afhalen volgens afspraak. Indien u het voertuig de dag voor de startdatum vermeld op het contract afhaalt, dan krijgt u de toelating om vanuit ons kantoor tot bij u thuis te rijden. Dit is puur omwille van verzekeringsredenen.

Onze verzekeringspolis dekt enkel de dag(en) huur zoals vermeld op het contract, met als uitzondering de mogelijkheid

om de dag voordien tussen 16u en 17.30u, of voor een verhuur op zondag volgens afspraak het voertuig af te

halen. In deze gevallen is de verplaatsing enkel toegelaten vanaf het afhaalkantoor tot bij u thuis of kantoor.

Stel dat u na afhaling het voertuig toch nog die dag gebruikt, dan dienen wij extra dag(en) aan te rekenen.

Onze huurdagen starten elke dag vanaf 8u en eindigen om 23.30u. De klant kan het voertuig de dag voordien

afhalen tussen 16u en 17.30u (indien vrij op dat ogenblik). Bij een verhuur op zondag, kan u het voertuig afhalen volgens afspraak. Indien u het voertuig de dag voor de startdatum vermeld op het contract afhaalt, dan krijgt u de toelating om vanuit ons kantoor tot bij u thuis te rijden. Dit is puur omwille van verzekeringsredenen.

Onze verzekeringspolis dekt enkel de dag(en) huur zoals vermeld op het contract, met als uitzondering de mogelijkheid

om de dag voordien tussen 16u en 17.30u, of voor een verhuur op zondag volgens afspraak het voertuig af te

halen. In deze gevallen is de verplaatsing enkel toegelaten vanaf het afhaalkantoor tot bij u thuis of kantoor.

Stel dat u na afhaling het voertuig toch nog die dag gebruikt, dan dienen wij extra dag(en) aan te rekenen.

U kan de huur van een voertuig steeds verlengen op voorwaarde dat het voertuig niet gereserveerd werd voor andere klanten. Wenst u te verlengen, dan kan dit enkel door ten laatste daags voor het einde van de huurperiode een mail te sturen naar info@orfys.be. Orfys zal u dan contacteren om te bevestigen of dit al dan niet mogelijk is.